エリオット・ブーツ選手来日。 インファーノMP9、そして今年の世界選手権を語る

Team Kyosho International’s Elliott Boots in JAPAN.

From 2/14-2/19, Elliot Boots visited Japan for some MP9 TKI4 testing. During his visit to the Kyosho head office, we got to talk to him about the chassis and his focus on the up coming worlds event this year. 


エリオット・ブーツ選手来日。
インファーノMP9、そして今年の世界選手権を語る

2018年2月14日〜19日の6日間にわたり、TEAM KYOSHO INTERNATIONALのエリオット・ブーツ選手(イギリス)が来日。京商開発陣との連携強化、そして、メジャーレースでのさらなる高みを目指すべく、レース参戦&テストのために忙しい日々を過ごしたが、そんなエリオット選手にインファーノMP9について、さらには、11月にオーストラリアで開催されるIFMAR 1/8エンジンオフロードカー世界選手権について尋ねてみた。

I got into RC at 9 years old. It was an influence from my uncle. I started with a RTR 1/10th scale touring car and at 10 years old had an opportunity to drive my dad’s old Inferno MP7.5. This is when I got into the racing side of 1/8th nitro buggy. I drove for the UK Kyosho team in 2011 and was able to make the Team Kyosho International in 2012. The year that I joined the Team Kyosho International, I was able to TQ at the IFMAR worlds held in Argentina. From 2015-2016, I was also able to take the European championships title with TQ 2 years in a row which was quite a memorable. I believe these accomplishments were only possible with the right equipment combination and Team support I had. This total package along with dedicated practice and great mechanic support has gotten me this far. The MP9 TKI4 chassis is one of the most competitive chassis which can run great on all kinds of tracks with minimal setup changes. The quality of each of the parts are superb and easy to maintenance giving us drivers an advantage over the competition.

This year is the IFMAR Worlds year for the 1/8th scale buggy and will be held at Perth, Australia. Of course I want to take the title but my first goal will be to make it in the A main finals. To achieve this goal, I will practice even more and try to attend as much big race events as possible. These big races are good because they challenge you mentally and reward you with great experience. Staying focused and being calm under pressure is one of the key in winning. For me it is very important to talk to my friends during races to keep my mind relaxed. I also like to drive my Harley Davidson in my free time at home to switch of from the racing mindset. 


「僕がR/Cカーを始めたのは9歳の時。おじさんの影響でR/Cカーを始めました。その時に走らせたのは、1/10電動ツーリンカーのレディセットでした。それから1年も経たない10歳の時に、父が所有していたインファーノMP7.5で1/8エンジンレーシングバギーの世界に足を踏み入れました。TEAM KYOSHO入りは2011年。そして、2012年にそれまでずっと憧れていたTeam KYOSHO INTERNATIONALのメンバーになることができました。その後の主な経歴は、2012年にアルゼンチンのブエノスアイレスで行なわれたIFMAR 1/8エンジンオフロードカー世界選手権でのTQ獲得や、2015年-2016年の1/8エンジンオフロードカー ヨーロッパ選手権チャンピオンといったところですが、個人的に思い出深いレースだったのは、2015年にイタリアで行なわれた1/8エンジンオフロードカー ヨーロッパ選手権ですね。世界選手権に続く、大きな大会で初めてTQ&ウィンを達成できたことは、今でも自分のなかで印象に残っています。

このようなメジャーなレースで勝利を収めることができた要因はプロポ・エンジン・タイヤといったすべてのパッケージが優れていたこと、たくさんの練習をこなしてテクニックの向上に努めたこと、そして、何よりも戦闘能力が高いインファーノMP9を使っていることにあると思っています。MP9はどこのサーキットに行っても基本セットアップを大きく変えることなく高い走行性能を発揮してくれますし、製品のクオリティが非常に高いのでセットアップやメンテナンスもイージー、というアドバンテージがありますからね。

そして、今年の11月にはオーストラリアで世界選手権が開催されます。個人的な目標としては“優勝”であることにまちがいはありませんが、まずはファイナルに残ることです。この目標を達成するために、これまで以上に多くの練習とテストを行い、かつメジャーなレースに積極的に参戦して世界のトップドライバーとしのぎを削ることでメンタルを鍛え、経験を積むことが必要だと考えています。もちろん、レースでは緊張しますが、精神を落ち着かせて冷静に集中することを常に心がけていますし、レース期間中はなるべく多くの友人たちと話をすることでリラックスにつながります。また、レースのない休日の過ごし方も重要で、僕の場合は愛車であるハーレーダビッドソンでツーリングに出かけることが気分転換になりますね」

【Profile】

Elliott Boots(TEAM KYOSHO INTERNATIONAL)

http://www.kyosho.com/eng/fun/support_driver/inter_driver.html

【IFMAR 1/8 GP OFF-ROAD CAR】
 2016 World Championship 10th
 2012 World Championship - TQ
【EFRA 1/8GP OFF-ROAD CAR】
 2016 European Champion & TQ
 2015 European Champion & TQ
【1/8 EP OFF-ROAD CAR NATIONALS】
 2014 UK NATIONAL Champion
 2012 UK NATIONAL Champion
【MONTPELLIER 1/8 GP OFF-ROAD CAR】
 2013 Champion
【NEO 13 1/8 EP OFF-ROAD CAR】
 2013 Champion


【プロフィール】

エリオット・ブーツ(チーム京商インターナショナル)

http://www.kyosho.com/jpn/fun/support_driver/inter_driver.html

【IFMAR 1/8エンジンオフロードカー】
 2016年 世界第10位
 2012年 TQ
【1/8エンジンオフロードカーヨーロッパ選手権】
 2016年 ヨーロッパチャンピオン&TQ
 2015年 ヨーロッパチャンピオン&TQ
【1/8電動オフロードカー選手権】
 2014年 イギリス選手権チャンピオン
 2012年 イギリス選手権チャンピオン
【モントペリア1/8エンジンオフロードバギー】
 2013年 チャンピオン
【NEO13 1/電動オフロードバギー】
 2013年 チャンピオン


special thanks:RC LAND 23 http://rcland23.web.fc2.com

取材協力:RC LAND 23

今回のテストで多大なるご協力をいただきました『RC LAND 23』様に、この場を借りてお礼申し上げます。

0コメント

  • 1000 / 1000